Selayang Pandang 3

Ditulis oleh adihamka | 1:02 AM | | 0 komen pengunjung »

Umno pecat Zaid Ibrahim

Entah kenapa saya suka beliau dipecat. Pada saya Zaid tempatnya bukan di situ. Baca buku beliau, In Good Faith dan telusuri penulisan beliau yang saya kira antara buku terbaik pernah saya baca.

Minyak Turun 10 Sen Lagi

Alhamdulillah, penurunan yang dialu-alukan.

Cuma harga roti canai di Kuantan masih RM1 sekeping, belakang rumah saya pun masih RM1 sekeping. Di Wangsa Maju ada Nescafe Ais harga RM2 segelas. Daging sekilo di pasar basah ada mencecah RM22 sekilo.

So, berbaloi ke turun 10sen, tapi harga barang masih tinggi berringgit-ringgit?

RTM Sedia Timbang Saluran Khusus Perjalanan Parlimen

Saya bersetuju dengan kesediaan ini. Biar rakyat melengkapkan penilaian mereka. Turun padang saja tidak cukup, tetapi akhlak tatkala berhujah, dan juga kesediaan untuk berbahas atas kapasiti rakyat perlu diambil kira. Biar rakyat nilai, siapa berhujah guna fakta, siapa berdalih dengan auta.

Tok Guru Nik Aziz Pilih Mat Sabu Tanding Di Kuala Terengganu

Saya setuju sepenuhnya dengan saranan Tuan Guru. Kombinasi antara kepimpinan, kepetahan, karisma dan kekananan Mat Sabu dalam pimpinan Pas melayakkan beliau diamanahkan bertanding di situ. Calon luar bukan isu, kerana di kerusi yang sama juga Almarhum Dato Onn Jaafar menempatkan diri di Parlimen pada tahun 1959 atas muafakat politik Parti Negara dan Pas pada ketika itu.
Cuma kegusaran saya, sekiranya Mat Sabu tidak terpilih, apakah itu petanda krisis 'Erdogan' masih membelenggu kalangan pimpinan Pas Terengganu?

MB Selangor sedia disiasat BPR

Tahniah Tan Sri Khalid. Buktikan yang ada ketelusan dan keterbukaan di pihak kerajaan negeri. Ini menjadi petanda buat semua MB dan Menteri yang bukan dari kalangan Pakatan.
Soalan saya, kalau terbukti Tan Sri di pihak yang benar, mahu berbogel lagikah para reformis?

0 komen pengunjung